Pagina's

maandag 30 september 2019

Advertentiebemiddelaar

Advertentiebemiddelaar



Veel websites gebruiken de overtollige ruimte niet en dat kan anders;
Advertenties maken die niet "geblockt" worden is een kunst op zich;
Kan regionaal, landelijk en zelfs internationaal werken


Het internet is de plaats waar we de advertentiebemiddelaar terugvinden. Hij of zij werkt vanuit de eigen woning en brengt vraag en aanbod bij elkaar op manieren die via de commerciële advertentiesites niet goed te realiseren zijn.



Maakt u uw website op meer manieren nuttig?

Steeds meer mensen hebben een website of een weblog met een hoeveelheid niet gebruikte ruimte erop. Overbodige ruimte die ze graag nuttig zouden willen maken. Bijvoorbeeld door er advertenties op te plaatsen. Nu zijn daar de nodige mogelijkheden voor zoals Google Adsense en vele andere advertentieprogramma's maar het nadeel daarvan is dat ze niet altijd even doelgericht zijn. 

Advertenties worden al snel onderschept

Een groot nadeel is ook vaak dat ze gemakkelijk door adblockers worden onderschept. Als advertenties op onze eigen website staan is dat gevaar al een stuk kleiner. 

Plaats advertenties voor uw doelgroep

Vaak zult u juist advertenties willen plaatsen die goed bij uw doelgroep voor uw website aansluiten zodat u die in zekere zin er extra informatie mee biedt maar ook regionaal. Het is voor iemand die regionaal werkt ook veel interessanter om juist regionaal te adverteren. Prima, maar hoe komen we nu aan die advertenties? Er bestaan dure acquisitiebedrijven maar dat gaat veel en veel te ver voor de doorsnee website- of weblogeigenaar. Tijd voor de advertentiebemiddelaar

Advertentiebemiddelaar als bijverdienste

Want hier ligt een kans voor vlotte types die via email en telefoon contacten leggen met mensen die advertentieruimte aanbieden aan de ene komt en mensen die willen adverteren aan de andere kant. Let wel, beide partijen zullen er niet al te veel werk aan willen hebben. 

Het moet dus simpel zijn, goed toegankelijk en niet al te veel kosten met zich meebrengen. Voor dit laatste punt bestaan wel goede modellen zoals "pay per click" etc maar daar zult u zich dan wel in moeten verdiepen. Maar iedereen zal maar wat graag een advertentiebemiddelaar inschakelen, al is het alleen maar om van het werk af te zijn. Want als je het goed wilt doen dan brengt het toch zeker kosten en heel wat werk met zich mee.

Marketing voor een advertentiebemiddelaar

Uiteraard heeft een bedrijf dat bemiddelt op internet een website, waar al het nodige geregeld is qua mogelijkheid om in te schrijven, tarieven te berekenen en dergelijke faciliteiten die er tegenwoordig al snel een beetje bij behoren.  Verder kunt u met uw diensten als advertentiebemiddelaar adverteren in de regionale pers, maar u kunt de eigenaren van sites natuurlijk ook een persoonlijk mailtje sturen. 

We gaan uiteraard geen spam rondsturen. We houden ons aanbod zo persoonlijk mogelijk. Veel webeigenaren zullen best open staan voor wat kostenvermindering van hun website door een dergelijke aanpak, omdat hun site in de praktijk doodgewoon lang niet zoveel opbrengt wat men ervan had verwacht. Een simpele website maakt u al snel via blogspot of Wordpress en kapitalen hoeft dat niet te kosten. 

Extra's voor een Advertentiebemiddelaar

Als het werk als advertentiebemiddelaar een beetje loopt kunt u mogelijk workshops of andere voorlichtingsavonden voor ondernemers gaan organiseren. Er is vaak best belangstelling voor dit soort zaken maar het is vaak nog best lastig om aan een beetje toegankelijke informatie te komen. Internet is niet altijd even betrouwbaar, pak een willekeurig onderwerp en je kunt er alle voorstanders en tegenstanders van vinden die je maar hebben wilt.

Niemand zit wat dat betreft ook nog een te wachten op een flinke dosis technische wartaal. (Geekspeak for intimi) Dus voor vlotte sprekers die iets ingewikkelds in simpele taal uit weten te leggen, ligt hier een prima mogelijkheid om nog eens een extra zakcent bij te verdienen

Loopt het goed dan zou u ook nog kunnen overwegen om op basis van een soort betaling bij resultaat over te gaan. U werkt in dat model op basis van een zogenaamde performancefee. Bereikt u niets met uw advertenties dan verdient u ook niets. Maar omgekeerd werkt het ook. De kans op meer verdiensten is ook zeker aanwezig, vooral als u goed bent en het om gewilde producten gaat. Het voordeel is dat u als het ware aan de kant van de klant staat. U hebt een gelijk belang en veel klanten vinden dat wel zo prettig