Pagina's

woensdag 29 april 2020

Schilderij of tekening van uw woning of bedrijf

Schilderij of tekening van uw woning of bedrijf


Een Schilderij of tekening van uw woning of bedrijf is weer anders dan een foto

Bent u handig met tekenen of vooral, met schilderen? Veel mensen vinden het namelijk leuk om een tekening of schilderij van hun eigen woning of van een bedrijfspand te bezitten. Het geeft een bepaalde chique stijl.

Geboortehuis of het huis waar u bent opgegroeid

Daarnaast vinden velen het leuk om een schilderij van hun geboortehuis te bezitten, of de woning waar ze zijn opgegroeid. Dat zal in het algemeen van een foto kunnen. We kunnen denken aan simpele, snelle verfschetsen zoals in het voorbeeld maar ook gedetailleerde olieverfschilderijen zijn mogelijk. En uiteraard behoort ook een pentekening tot de mogelijkheden. Het mag duidelijk zijn dat er aan de verschillende technieken ook verschillende prijskaartjes hangen.

Begin klein

Maak de schilderijen in eerste instantie niet te groot. Indien men echt interesse heeft dan zal men snel genoeg geneigd zijn een groter exemplaar te laten schilderen.  Ook hier geldt natuurlijk weer dat een groot exemplaar van bijvoorbeeld een bedrijfsgebouw of een woning met een deel van de omgeving op zich prima te realiseren is, maar ook hier geldt, hoe groter, hoe hoger de investering voor de klant. Dat ligt voor de hand.

Schilder zeker een deel ter plaatse

Schilder het doek grotendeels van foto en schilder het ter plaatse af. Niets is zo’n kick voor de dure woningbezitter als een schilder in de tuin die zijn woning voor hem vereeuwigt. Sterker nog, de ervaring met schilderen ter plaatse is dat het altijd de aandacht van de omgeving trekt. En daar zitten nog wel eens mensen tussen die je met je schilderwerk op een idee brengt.

Maak goede afspraken

Maak goede afspraken over de kosten. Geef goed aan dat het hier een zeer exclusief en dus ook wat duurder product betreft. En dat u het dus zeker niet voor niets doet. Om later gezeur over de prijs te voorkomen, het betreft toch min of meer maatwerk is het aan te raden om alles schriftelijk vast te leggen en een vaste prijs af te spreken. Bedenk dat de prijs hier zeker niet het doorslaggevende argument zal zijn om u de opdracht te geven. Het voornaamste argument van de opdrachtgever zal de exclusiviteit zijn. Iets hebben wat niet iedereen heeft.

Benadruk de exclusiviteit

De exclusiviteit van een schilderij van woning of bedrijf kan niet genoeg benadrukt worden. Maak duidelijk dat u niet zomaar elk huis even komt schilderen maar dat dit wel degelijk door u wordt uitgezocht. Dat betekent ook dat u dus niet huis aan huis folders rond moet brengen maar dat u bij voorkeur via mond tot mond reclame moet gaan werken, via de golfclub, via de Rotary en noem maar op. Maar zeker geen “ordi” manier van reclame met advertenties in de plaatselijke krant of bij de supermarkt want dat werkt bij deze doelgroep beslist niet.

Extra

Hetzelfde kunt u doen voor bedrijven. Ook veel bedrijven zullen het leuk vinden om een mooi schilderij te hebben vooral als het bedrijf een beetje leuk gelegen is. Industrietereinen lenen zich in het algemeen bijvoorbeeld minder voor vastlegging maar een mooie boerenhoeve in een fraai polderlandschap met een verdwaalde koe erbij kan een fraai geheel opleveren.