Pagina's

woensdag 22 april 2020

Typewerk en data-entry

Typewerk en data-entry

Typewerk en data-entry
nogal verouderd modelletje

Wie is uw doelgroep voor typewerk en data-entry

Veel mensen zitten soms met een grote hoeveelheid typewerk. Vaak is dit eenmalig wat ze niet interessant maakt voor grotere bureaus.  Denk bijvoorbeeld aan het uitwerken van een manuscript, verslagen en dergelijke. Deze personen zijn meestal goed in hun vak maar niet echt handig met de tekstverwerker. Ze kennen de vele mogelijkheden niet en werken daardoor met de nodige beperkingen. Ze typen vaak met twee vingers. Een wat handiger persoon die voor een redelijk bedrag de zaak even uittikt in plaats van alles zelf met twee vingers in te toetsen kan dan heel handig zijn. Zeker als het betaalbaar is. Een daar komt uw typewerk service om de hoek kijken als prima bijverdienste.

Wie is uw doelgroep voor typewerk en data-entry

Data-entry als tweede belangrijke tak van uw verdienmodel

Maar er is nog een interessante tak. Dat is het omzetten van handmatige bestanden naar geautomatiseerde omgevingen. Denk aan de conversie van grote personeelsbestande, productbeschrijvingen, relatiebestanden en dergelijke volumineuze klussen waar de eigen mensen eigenlijk geen tijd voor hebben. Uitbesteden zou dan heel handig kunnen zijn. 




Data-entry als tweede belangrijke tak van uw verdienmodel

Typewerk  is flexibel in te delen werk

Want kunt u een hoge typesnelheid halen dan ligt hier voor u een markt klaar. U ontvangt het materiaal meestal in ruwe vorm per post of email. U werkt het uit en stuurt het netjes uitgeprint of per email retour.


Typewerk  is flexibel in te delen werk


Typewerk vraagt weinig ruimte

Veel ruimte hebt u voor typewerk niet nodig. Uw computer heeft waarschijnlijk wel al ergens een plaatsje in uw woning gevonden en daar hebt u voor het thuis verrichten van typewerk eigenlijk al voldoende aan.


Typewerk vraagt weinig ruimte

Marketingaanpak voor aanbieden van typewerk

Klanten werft u
  • In lokale bladen, denk aan dagbladen en huis aan huis bladen.
  • In bladen en op websites van universiteiten
  • Via internet (zie bij tab hulpbronnen)
  • In een lokaal businessblad. Internet kent er vast wel een aantal.
Marketingaanpak voor aanbieden van typewerk

Extra's met typewerk

Investeer in wat simpele inbindapparatuur waarmee u uw werk een professioneel tintje kunt geven. Een thermisch inbindapparaat met bandjes voor smeltlijm kost ongeveer 200 euro. Een ponsapparaat voor spiraalbanden zit in dezelfde ordegrootte. Een andere mogelijkheid is om het kale typewerk uit te breiden met bijvoorbeeld vertaalwerk (zie elders op deze site)

Ook kunt u wellicht zaken oppakken als simpel researchwerk, bijvoorbeeld het uitzoeken van zaken op internet, het samenstellen van adresbestanden en dergelijke. Hier kan zo veel werk in zitten dat je er een bedrijf op zich mee kunt maken. Ook het regelen van illustraties, grafieken, infographics en dergelijke kan een leuke aanvulling op uw typewerk zijn.